Trening na poprawę pamięci i koncentracji

Mózg to mięsień, który warto ćwiczyć. Przede wszystkim dlatego, że z biegiem lat jego wydajność spada. Trudniej wówczas o skoncentrowanie się nawet na istotnych rzeczach, a wiele rzeczy umyka z pamięci. O ile współcześnie bardzo modne jest ćwiczenie ciała, to jednak niewiele osób wie, jak trenować mózg. Oto kilka sposobów.

Zdrowy tryb życia

Aktywny tryb życia, a także zróżnicowana dieta oraz efektywny odpoczynek to bardzo popularne współcześnie tematy. I dobrze, ponieważ tylko dbając o takie elementy codzienności, człowiek może w pełni zatroszczyć się o swoją formę. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że dzięki temu dbają również o swoją pamięć oraz koncentrację.

Ćwiczenia na siłowni, jogging i wiele innych form aktywności fizycznej to świetny trening mózgu.

Jego komórki stają się bowiem lepiej dotlenione i odżywione, przez co działają sprawniej. Spada też poziom szkodliwego stresu, który bywa bardzo szkodliwy w zapamiętywaniu różnych informacji.

Jeżeli liczy się na jeszcze skuteczniejszy trening pamięci warto podczas ćwiczeń słuchać na przykład kursów językowych. Robienie dwóch rzeczy jednocześnie w tym konkretnym wypadku jak najbardziej się sprawdza.

Jeżeli chodzi o zdrową dietę, to bez niej ani rusz. Powinna być zróżnicowana, ponieważ wówczas mózg otrzymuje wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze. Warto zrezygnować z żywności przetworzonej, sięgać natomiast po orzechy, ryby, kawałek gorzkiej czekolady także nie zaszkodzi. Trzeba też pić optymalne ilości wody, gdyż to właśnie z niej w większości zbudowany jest mózg.

Problemy z koncentracją to jeden z pierwszych objawów odwodnienia. Trening koncentracji można wykonać w wielu miejscach, także w pracy. Wskazane jest już chociażby surfowanie po Internecie w poszukiwaniu różnego rodzaju informacji. Niby to marnotrawstwo czasu, ale są badania potwierdzające, że taka zabawa w detektywa korzystnie wpływa na pamięć oraz zdolność skupienia się na wybranych aspektach rzeczywistości.

Przełamać rutynę

Jak trenować pamięć? Przede wszystkim przełamywać rutynę. Strategię taką stosują między innymi szukający natchnienia artyści. Wybierają nieznane im miejsca, spotykają się z nowymi ludźmi, zgłębiają dziedziny wiedzy dotychczas zupełnie im obce. Można też skusić się na trening pamięci online. On także będzie nowym wyzwaniem dla mózgu. Zmusi go do wyjścia poza codzienne, utarte szlaki. Powtarzalność bywa bardzo szkodliwa dla mózgu. Robienie nowych rzeczy to natomiast najlepsza profilaktyka chorób degeneracyjnych mózgu, często objawiających się właśnie problemami z pamięcią oraz koncentracją.

Dodaj komentarz