SEO Police – Pozycjonowanie Stron

Podczas ostatniego roku z pewnością oglądałeś niezliczoną ilość filmów na YouTube. Na pewno dało ci to do myślenia, aby wykorzystać wspomnianą platformę do reklamy własnej firmy lub produktów. Jednak jeżeli nie masz z tym żadnego doświadczenia, może ci to przysporzyć wiele trudności. Dziś chcielibyśmy zaprezentować ci kilka szybkich wskazówek optymalizacji filmów publikowanych na YouTube. Dzięki nim każde twoje wideo będzie śrubować licznik oglądalności do granic swoich możliwości.
Optymalizacja dla wyszukiwarki http://www.seosonic.com.pl/pozycjonowanie-stron-police

YouTube to druga największa wyszukiwarka internetowa świata, z tą różnicą że zamiast stron internetowych i dokumentów, indeksuje, przeszukuje i szereguje pliki zamieszczone na własnych serwerach. Aby twój film pokazywał się na dobrych pozycjach w YouTube, powinien zostać zoptymalizowany. Oto co powinieneś wiedzieć:

  1. Zawsze twórz dobry tytuł, opis i tagi dla filmów, list odtwarzania i kanałów.
    Jeżeli umieszczasz film na YouTube pofatyguj się i zobacz jak wyglądają tytuły, opisy i słowa kluczowe filmów podobnych do twojego. Czy możesz sprawić by twój tytuł i opis filmy był bardziej jasny? Dobrze jest umieścić najważniejsze dla ciebie słowo kluczowe na początku. Jednocześnie pamiętaj, że tytuł oraz opis powinny być jasne i czytelne, nie powinny być zlepkiem słów kluczowych.
  2. Aktualizuj swoje pliki wideo, listy odtwarzania i kanały.
    Możesz poprawić widoczność swoich filmów poprzez aktualizację plików wideo, list odtwarzania i kanałów BluSEO. Do każdego filmu wideo możesz dodać napisy, które pomogą lepiej zrozumieć film osobom głuchym a nawet samej wyszukiwarce. YouTube sprawdza treść napisów by lepiej zrozumieć treść samego filmu, a to z kolei pozwala lepiej uszeregować film w wynikach wyszukiwania. Pod uwagę jest brana również tematyczność samego kanału i list odtwarzania, do których został przypisany plik wideo. Dlatego warto zaktualizować każde z tych miejsc.
  3. Podłącz swoje konto Google+.
    YouTube zwraca również uwagę na reputację autora filmu, a reputacja jest łatwa do określenia wtedy, kiedy połączysz swój kanał z profilem lub stroną Google+. Dzięki połączeniu YouTube z Google+ zyskujesz wiele nowych możliwości, w tym: więcej możliwości wyboru nazwy, nowe narzędzia dla twórców, więcej możliwości prywatnego udostępniania materiałów, zaawansowane zarządzanie kanałem przy pomocy Google+, funkcja nadawania wydarzeń na żywo, nowy system komentarzy itd. Nowe funkcje wciąż są dodawane.

Mimo, że twoje filmy mogą zacząć notować więcej odwiedzin po optymalizacji, to nie znaczy, że nie możesz wspomóc ich promocji marketingiem szeptanym. YouTube zwraca uwagę na miejsca, które linkują do twoich filmów wideo, więc mała promocja materiałów jest wskazana.

  1. Portale społecznościowe.
    Umieszczając film na YouTube postaraj się powiadomić o nim jak najwięcej ludzi, a w tym pomogą ci portale społecznościowe. Na początek pokaż film swoim znajomym na Facebooku, Twitterze, Pinterest, Google+ i w innych miejscach. Dobrze by było abyś w każdym z tych miejsc umieścił również link do twojego kanały na YouTube.
  2. Fora branżowe.
    Umieszczanie twojego filmu na najlepszych forach branżowych może znacznie poprawić widoczność materiału w wyszukiwarce YouTube. Nie tylko dlatego, że pozyskałeś link pozycjonujący z tematycznego miejsca, ale również dlatego, że oglądalność twojego filmu rośnie.
  3. Blogi i portale wideo.
    Bardzo wiele blogów korzysta z materiałów wideo zamieszczonych na YouTube, więc nasz materiał z czasem znajdzie się na większej lub mniejszej ilości blogów. Problem może sprawiać to, jak tam dotrzeć. Jeżeli prowadzisz bloga, to na początek umieść film właśnie na nim. Jeżeli film jest ciekawy, w jakikolwiek sposób, to możesz poszukać portali wideo na których można osadzić kod YouTube.